Article Detail

PREVENCIA CHRÍPKY A PRECHLADNUTIA

Chrípka a prechladnutie sú v rozvinutých krajinách najčastejšími akútnymi ochoreniami. U väčšiny dospelých sa ročne vyskytnú dva až tri prípady, pričom deti a starší ľudia sú na infekciu ešte náchylnejší, pretože majú spravidla menej vyvinutý alebo slabší imunitný systém.

Hoci nejde o závažné ochorenia a príznaky sú vo väčšine prípadov zvládnuteľné, prechladnutie a chrípka sú aj tak vyčerpávajúce. Je rozumné snažiť sa predchádzať riziku infekcie, ak je to možné.

Physiomer_Gentle_SK_135-ml

Čo spôsobuje prechladnutie a iné bežné vírusové infekcie?

Prechladnutie môžu spôsobiť stovky rôznych vírusových infekcií, ale najčastejšími vinníkmi sú rinovírusy, ktoré sa do tela dostávajú predovšetkým cez nos alebo ústa. Keď sa tieto baktérie uchytia, zvyčajne spôsobujú množstvo nepríjemných príznakov, ale problémovou trojicou ťažkostí bývajú upchatý nos, bolesť hrdla a kašeľ. Treba poznamenať, že malá časť infikovaných ľudí má to šťastie, že sa u nich neprejavia vôbec žiadne príznaky.

Na druhej strane chrípku spôsobuje niektorý z troch typov chrípkového vírusu. Hoci je mnoho príznakov chrípky a bežného prechladnutia rovnakých, chrípka prináša navyše aj množstvo ďalších. Očakávajte pocity ako sú vysoká teplota, bolesti, studený pot a triaška. Nemusíte mať všetky, ale aspoň niektoré sa môžu prejaviť. Vo všeobecnosti je chrípka má horší priebeh ako prechladnutie a jej príznaky sú intenzívnejšie.

Väčšina ľudí sa z prechladnutia alebo chrípky rýchlo zotaví, ale keď vás trápi infekcia, príznaky môžu mať negatívny vplyv na vašu prácu, celkovú produktivitu a spoločenský život.

6 tipov na prevenciu chrípky a prechladnutia

Človek s chrípkou alebo prechladnutím ich môže začať šíriť niekoľko dní predtým, ako sa u neho začnú prejavovať príznaky. Je infekčný až do ústupu všetkých príznakov. Existuje však veľa spôsobov, ako sa prechladnutiu alebo chrípke vyhnúť.

Dodržiavajte tieto tipy, aby ste minimalizovali riziko infekcie:
1.Počas hlavnej sezóny chrípky a prechladnutia je klinicky overeným spôsobom, ako zabrániť infekciám, pravidelný výplach nosa. Používajte bezpečný a prírodný nosový sprej, napríklad PHYSIOMER®, ktorý je vyrobený zo 100 % morskej vody a môže znížiť počet nákaz prechladnutím a chrípkou počas zimného obdobia.
2.Ak je to možné, snažte sa nedostať do tesnej blízkosti chorého človeka.
3.Pravidelne si umývajte ruky teplou vodou a mydlom alebo používajte dezinfekčný prostriedok na ruky.
4.Nepoužívajte spoločné uteráky ani predmety v domácnosti, ako sú hrnčeky alebo príbory, s niekým, kto je prechladnutý.
5.Ak si myslíte, že ste sa dostali do kontaktu s vírusom, snažte sa nedotýkať tváre, očí ani nosa.
6.Udržujte sa v dobrej kondícii a zdraví, aby bolo vaše telo dobre pripravené na boj s prípadným prechladnutím alebo chrípkou.

Pozrite si celý sortiment produktov PHYSIOMER® a nájdite si pre seba to najlepšie riešenie.

Physiomer_Prevention_Cold_Flu

Prečo sa chrípka a prechladnutie objavujú v zime?

Chrípka a prechladnutie môžu prepuknúť kedykoľvek, ale vo väčšine prípadov sa tieto vírusové infekcie riadia predvídateľnými sezónnymi vzorcami. Prvé známky výskytu prechladnutia a chrípky zvyčajne prichádzajú okolo októbra a najväčší výskyt je na vrchole zimy. Tieto ochorenia sú najčastejšou príčinou vymeškaných dní v práci a v škole.

Niekedy sa obzvlášť silné pandémie môžu udržať až do mája, kým sa počasie nezlepší.

Miesta po celom svete s podobným podnebím majú porovnateľné vzorce, pričom nízke teploty a nízka vlhkosť sú uvádzané ako hlavné faktory šírenia chrípky a prechladnutia.